Aliona Galeanu

Vă salut, stimaţi colegi!
Propriul succes poate fi asigurat doar ajutîndu-i pe alţii să se dezvolte.
Succes!!!

суббота, 15 января 2011 г.

STRATEGIILE IN PROCESUL SCHIMBARII

 Charles Darwin ne arata ca nu  supravietuiesc cei mai frumosi, cei mai destepti

sau cei mai  puternici; viitorul este al celor care se adapteaza cel mai bine la
schimbare.
Rarele genii ale lumii afacerilor creeaza nevoi consumatorilor si le satisfac imediat
– atunci cand Sony a lansat pe piata compact disc-ul, piata era suprasaturata de
viniluri si casete audio si nu parea ca vrea altceva; CD-ul a insemnat inalta calitate
a auditiei, posibilitate de acces rapid la piesele preferate, conservare pe termen
lung, flexibilitate si diversitate in programele radio s.a. Sony nu a vazut piata, ci
potentialul ei – e una din lectiile majore in designul schimbarii!
De unde stim cand e nevoie de schimbare si cum facem ca sa nu fie nevoie sa
schimbam?! E simplu: cand iti curge nasul stii ca esti racit si ai nevoie de aspirina.
Din pacate, deja ai racit – esti in mijlocul fenomenului si trebuie sa il depasesti cat
mai repede, cu costuri cat mai mici  si urmari cat mai putin grave. Este insa
important sa afli ce a generat disfunctia pentru ca data viitoare sa eviti, de pilda,
statul in curent. Fara sa fie de dorit, uneori se intampla ca un banal nas care curge
sa fie semnul unei maladii mai vechi, cronicizate, a unei disfunctii profunde a
organismului, iar curentul sa nu fi fost decat un element favorizant.
Schimbarea este, in opinia autorilor McCalman si Paton, “un proces continuu de
confruntare, identificare, evaluare si actiune “.
Chestiunea schimbarii reprezinta o preocupare cvasi-obsesiva in sociologia
organizatiilor, poate din pricina importantei acordate lentorii si rigiditatii birocratice,
sau a problemelor concrete cu care se confrunta fara incetare, atat conducatorii
de intreprinderi, cat si responsabilii reformelor administrative.
Ce vom discuta?
A.  Identificarea factorilor care declanseaza schimbarea;
B. Recunoasterea nevoii de schimbare;
C. Etapele schimbarii;
D. Diagnosticarea problemei;
E. Identificarea metodelor si alternativelor prin care se va efectua
schimbarea;Strategii ale schimbarii
F. Invingerea rezistentei la schimbare;
G. Implementarea si coordonarea schimbarii;
H. Evaluarea rezultatelor implementarii schimbarii.

Комментариев нет:

Отправить комментарий